Hyr en Marketing Technologist

Digital marknadsföring utvecklas snabbt och nya teknologier, plattformar och system ökar komplexiteten och behoven av tekniskt kunnande

Data är en av många företags mest värdefulla resurser; vilken information har vi som vi kan grunda nya beslut och vägval på? Det kan vara avgörande att ha tillförlitlig information. Om ni till exempel vill vet vad era kunder letar efter på er hemsida, kan ni anpassa kommunikation och tjänster därefter. Men behoven blir ännu påtagligare när ni vill koppla ihop affärssystem med sociala medier och annonsplattformar, för att se vilka av era satsningar som ger störst effekt. En konsult i ett löpande bemanningsuppdrag kan hjälpa er att skapa synergier och få tillgång till insiktsfull data.

Ett nytt yrke för en evigt föränderlig bransch

Marknadsföring är nog ett av de områdena som har påverkats mest den digitala revolutionen under de senaste 20 åren. För de flesta är tiden borta för de exklusiva reklambyråerna från 60-talets Mad Men, med affischer, tidningar och tv-reklam som huvudsakliga kanaler. Nu befinner vi oss i en helt ny värld med oanade möjligheter att nå ut med träffsäkra budskap till specifika målgrupper.

Men som du säkert är medveten om utvecklas teknologier och framförallt webben och dess tjänster i rasande temp. Idag kan vi koppla ihop smarta system med varandra och få fram knivskarp data om våra målgrupper eller våra kunder.

Men att hamna rätt i dagens djungel av tekniker och möjligheter är lättare sagt än gjort. Ofta hör vi storartade planer på hur bra allt ska fungera, men vem har kompetensen att få det gjort?

En Marketing Technologist är en person med mycket god förståelse för teknik och webb, men också för affärsdata och marknadsföring. En kombination som blir oumbärlig för er som vill koppla ihop data från olika plattformar, optimera era system och se till den datan ni samlar in blir visualiserad och användbar för beslutsfattare.

En konsult som kan integrera, säkerställa och visualisera

För er i lite större organisationer och med mer omfattande behov av analys, sammanställning av data och hopkoppling av olika system. Hen kan till exempel hjälpa er med att:

  • Koppla ihop olika system
  • Säkerställa att ni får rätt data in i analysverktyg
  • Samla ihop data och skapa Dashboards
  • Ha det tekniska huvudansvaret för er hemsidan (Web master)
  • Konverteringsoptimering D
  • Digital annonsering på olika plattformar, såsom till exmpel AdWords, Facebook Business, etc.

Observera! Detta är en generell beskrivning av en typisk konsult inom ovan yrkesroll. Inför ett konsultuppdrag behöver du alltid stämma av muntligt och skriftligt så att du och konsulten är överens om arbetsuppgifter och fokus för just er verksamhet.

Rulla till toppen