Kundcase: Mindit – The House of Sales

uppdragSTYP: Löpande bemanning

Planering, koordinering och löpande operativa insatser för ett av Sveriges ledande företag inom säljutveckling

Mindit utvecklar sina kunders försäljning genom konsultinsatser och utbildning av säljare och säljchefer. Huvudkontoret ligger i Stockholm och man växer kontinuerligt. 2021 blev ett rekordår i försäljning och teamet växer stadigt. Företaget är specialister på försäljning och hjälper sina kunder med strategi, struktur, säljkultur och utbildning inom försäljning samt personligt och operativt ledarskap.

Bee For Hire har skött Mindits marknadsföring sedan hösten 2019 och insatserna har sträckt sig från allt mellan planering och budgetering till att operativt sköta sociala medier, annonsering och nyhetsbrev.

Planering & Gap-analysis

Strategisk varumärkesplanering och operativ aktivitetsplanering. Bee For Hire har analyserat branschen, affärsplanen och verksamheten. Därefter tagit fram en långsiktig plan för marknadsföringen och bland annat gjort en Gap-analysis på täckning i olika delar av kundresan.

Projektledning

Konsulten projektleder Mindits första egna digitala kundprojekt. Omfattande koordination mellan slutkunden, utbildare, experter, grafiker och översättare internt och externt. Slutprodukten blir ett digitalt lärprogram för hundratals säljare i butik.

Utförande

Tillsammans med utbildare och säljare på Mindit har konsulten tagit fram en mängd säljmaterial och lanserat marknadsförande kampanjer:

  • Ny hemsida (mindit.se)
  • Uppstart nyhetsbrev och löpande administration
  • Produktfilmer & filmer som stödjer säljprocessen
  • Inlägg i sociala medier
  • Kundcase med Mindits kunder
Rulla till toppen