Marknadsanalys och aktivitetsplanering

Se till att ni gör rätt sak först och använder pengarna där det gör mest nytta

Över tid är det avgörande att du gör saker i rätt ordning och har en strategi för hur du vill bearbeta marknaden. Du vill undvika att lägga pengar på aktiviteter som inte ger resultat. Om du vill växa och säkerställa er framgång över tid i att bearbeta marknaden, behöver du ha en bra uppfattning om marknadens omfattning, utveckling och vad dina branschkollegor gör. Sätt ihop det med vad ditt företag gör bäst, så har du en marknadsplan som visar på strategi över tid, och en prioritering i aktiviteter för var du ska börja och fortsätta.

PLANNING » BRANDING » TRAFFIC » LEADS » LEAD NURTURING » SALES » CUSTOMER CARE

Analyserar er marknad och gör en plan

Om du inte redan har en tydlig plan för att bearbeta marknaden, eller en förankrad och aktuell information om marknaden, rekommenderar vi att du börjar med att göra en marknadsplan. Det kan låta omständligt och som satt det inte ger något direkt, men det kommer göra att dina framtida investeringar blir så mycket mer träffsäkra.

Att göra en marknadsanalys och aktivitetsplanering behöver inte ta så lång tid som det kanske låter. Vårt fokus är som i allt annat att du så snart som möjligt ska få ut konkreta resultat av dina satsningar. Att göra en marknadsplan säkerställer att både ni och vi har koll på läget och att vi kan börja med de lägst hängande frukterna. Det ingår:

  • Analys av marknaden; omfattning & utveckling
  • Analys av branschen och konkurrenter; Vilka och vad konkurrerar ni med och hur behöver ni vara bättre?
  • Inventering och analys av er kunddatabas och andra informationsresurser (trafik till hemsida/sociala medier etc.)
  • Målgruppsbeskrivning/Persona: Insikter och demografi om din målgrupp
  • Gap-analysis: Problemområden/bottlenecks i ert sälj- & marknadsarbete
  • ”Lågt hängande frukter” för fortsatta marknadsarbetet: Var får vi mest effekt för minst pengar?
  • Planering för kommande året och nästa steg
  • Förslag på övergripande marknadsstrategi och plan för kommande tre åren
  • Överlämning och presentation i önskat format

Pris just nu 12 000:-

(Ordinarie pris 15 000:-)

Rulla till toppen